Catatan Myazarra

Catatan Myazarra

Friday, March 18, 2011

kurang ajarnya...'pakcik golf'..

Nak kata budak2, dah blh kategori warga emas. Mentang2 la 'pakcik' sihat, aktif bersukan..boleh main golf lagi..(agaknya ni je sukan yg reti main kot)...jangan la suka2 hati nk ckp ikut sedap mulut. Pakai la otak 'pakcik' yg teramat matang tu.

Boleh pulak 'ko' (ni dh kes geram la ni..bhs pun 'ko' je) ckp ayat, "bla..bla..bla..kalo XXX mati camna? Nak dok sorang2 ke kt rumah tu?..bla..bla..bla.."

Helloo 'pakcik golf'...awak ingat org sakit tu semestinya ke mati dulu..ntah2 'ko' yg mati dulu sbb nmpk je sihat tp byk penyakit..sbb tu blh angkat kayu golf je.

Boleh plak 'ko' ckp cmtu kt isteri org yg suaminya tgh sakit. Kalo ko budak2..dh lama aku halau ko dr rmh ni..eee..geram betul.

Kata 'kawan baik' masa muda2 dulu..cett..tp lepas 20 tahun baru nk dtg jumpa..piirah...dtg lak, ckp cmtu..

Thursday, March 17, 2011

Mataku merah.....

Adooiiii...dah masuk dua minggu menaha sakit mata.
Asalnya rasa x selesa di kelopak mata...3 hari sudah mata mula memerah..
Dah jumpa pakar mata..x de lak masalah..saraf sume ok..pegi klinik dapat la ubat titis mata..

Sudahnya..dah x tahan sangat..dgn mata dah membengkak..merah lagi..sakit yang amat..air mata dok mengalir je..akhirnya..nekad utk pegi ke klinik Dr Yusof di Bidor.

Nahh...'Ni bukan sakit mata..ni alergik..', kata Dr Yusof.
Ada makan atau adabenda2 pelik ke berlaku kebelakangan ni..tanya doc.
Baru aku Cz teringat..ada org sembur gas antimalaria kat sekitar rumah minggu lepas..so..doc kata mybe itulah puncanya..

Huuhhh...punya la Cz jaga mata ni..takut jangkit kt org..(pakai spek hitam memanjang)..siap kena kuarantin lg dlm rumah...rupa2nya alergi..

Kena la berpantang selagi x sembuh..patut la ubat titis mata dekat sebotol x baik2 pun..doc kata ubat titis mata x leh..makan ubat alergik je..

##Info: Sakit mata yg jenis berjangkit:- mata bertaik..merebak dlm masa 24 jam..so..x yah la jauhkn diri dr Cz lg ye...hehehehe

Wednesday, March 9, 2011

hai darling ita...

dah sihat ke...demam ke sakit perut je...
tah..tahh...jeng..jeng..de isi lg ke..

jgn la sakit perut selalu..
ceria la darling..

(inilah antara perbualan bersama seorang rakan baik)
hari ni kena siapkan dokumen utk budak2 yg trlibat program 'HALUS' bersama ppd..tarikh 16 - 17 Mac di SM Sains Tapah.

yg x syoknya..kena anta dan ambik budak2 tu 2 hari pergi dan balik...
CZ cuba la risik2 kot de member2 yg leh tolong gi anta..tp 'hampeh'
sume nk ngelak..alasan nk balik kg bercuti..

abis tu..CZ x yah cuti ke..sume nk lepaskn diri masing2..sudahnya..CZ gak la yg kena anta..

kalo ikutkn sedih..mmg rs sedih la..tp nangis pun x de pekdah...bkn de org nk paham..

:(

** harap2..satu hari kome pegang jawatan CZ ni ..kome tau le..

Tuesday, March 8, 2011

latihan sukan

hari ni start latihan sukan utk semua rumah sukan bg tahun 3,4,5 dan 6..
asalnya guru2 pendidikan jasmani nk brbincang dan tentukan acara bg sukaneka..last2 kt padang bru nk discuss..
paham2 je la diskas byk mulut ni..try itu..try ini...last2 th4 je dpt brlatih sbb masa sejam diberi dh tamat..

Monday, March 7, 2011

laparnye...tapi...

hari ni CZ trlibat kelas tmbahan smpai 4.30 ptg..mcm asrama lak kena tunggu budak2 ni 'prep'..klas sesi 1 jam 1.30 smpai 2.30..sesi kedua lak kul 3 smpai 4.30 ptg..

smntara menunggu detik kelas bermula..cz gi ke toilet nk 'membuang' n seterusnya ambik wuduk (solat zohor)...perut dh mula pedih sbb lapar..

ntah sape la punya 'bahan buangan' trtinggal kt dlm tandas tu..depa ni x reti2 nk pam ke..bkn susah sgt...

perut ni dh la lapar sesangat..dh trbayang lauk daging masak kurma yg 'otw' nk smpai ke sek.

tp bila dh trnmpk 'benda' tu..alah mak..putus selera...

##kepada sesiapa yg menggunakan tandas awam ke x awam..blajo la skit cara2 nk kaver 'hartabenda' sndiri supaya org x nmpk jenis pe..kaler pe..
eeeee....

lompat titik...

hari ni topik -mixed operations with decimals
buat revision how to convert fractions to decimals..

tanya murid...mcm mana awak tukar fraction jadi decimal..

murid jawab..alaa cikgu..lompat..lompat atas kosong..

(tp nk inform dulu..budak2 ni baru je Cikgu Zuraida (CZ) ajar tahun ni)

CZ tanya...nk lompat ke mana?

trus murid2 diam..senyum sipu2...

Cz~ meh sini cikgu ajar awak cara x payah lompat2..nnti salah lompat masuk longkang pulak..

setelah diajar..murid begitu gmbira dgn cara mudah ni..smbil menjawab..
a.a..a...senangnya...

dlm masa x smpai 10 minit siap 20 soalan...tahniah..

belajo oh blajo..

dari semalam lgi kwn2 yg sama2 minta ppg sbok dok cari kt manalah tpt kuliahnya..bila nk daftar..cmna cara blajo nya..
tp smpai la skg..sumenye x pasti..aku plak mcm dh maleh nk cari mklumat..tunggu surat je lah..jgn x dapat dh..