Catatan Myazarra

Catatan Myazarra

Sunday, October 2, 2011

1 dalam 1000...

Aku heran betul la dgn mamat sorang ni. Selepas satu..satu dia cari pasal dgn org. Kalau dh rasa nak jadi kera sumbang.. berenti je jadi cikgu. Tak pernah jumpa la cikgu mcm ni. Dulu..aku dh penah kena dgn dia ni. Sbb tu smpai sekarang aku tak hingin nak pandang muka dia pun. Dah la muka kelat..kata bekas pelajar sekolah agama..tak kan tak tau senyum itu sedekah. Ni bkn kata senyum..sinis ada la.

Hari tu ko cari pasal dgn bestfren aku lak. Apa la salahnya guna bahasa dan nada suara yg lbh baik. Agaknya sekolah ko dulu tak ajar kot cara berbahasa dgn org. Meh le sini kitaorng ajar ko cmna nk berbahasa. Eeeee...geram tul la. Padahal kawan tu la yg byk bersusah payah termasuk la utk anak ko yg nk ambik peksa. Dah la tak pernah nk berterima
kasih..berbahasa kesat lg ada.

Baru2 ni ko cari pasal lg dgn seorang guru agama. Alasan ko ialah ko senior. Senior sgt ke ko tu. Ko faham ke mksud senior? Poodahh...
Geli telinga aku. kalo setakat nk kempen ko la senior..aku pun blh. aku lg senior dr ko. Kalo aku bg ko soalan pasal Headcount..ETR..TOV..OTI..agak2 ko tau ke? MBMMBI tu ko tau ke..SPPBS..SAPS..ko tau ke cmna nk wat..aku gerenti ko tak taunya.

Tapi aku pelik la dgn ko ni..dgn pengusaha kantin pun ko cari pasal. Manusia apa la ko ni.

Nasihat aku..ubah2 le perangai tu. Ko pun dh tue..takut nnti x de org nk tolong kapankan ko bila mati nnti.

Dan ko ingat le sikit..ko sorang..cari pasal dgn ramai org..sendiri mau ingat la.

Takut ada yg 'mandrem' ko nnti..

No comments: